Mick Doohan

Motocykle z silnikami dwusuwowymi przez kilkadziesiąt lat święciły triumfy w wyścigach motocyklowych Grand Prix (obecnie MotoGP). Ze względu na stosunkowo prostą konstrukcję, niewielką wagę oraz stosunek mocy do pojemności zdecydowanie korzystniejszy niż w przypadku czterosuwowych konstrukcji silniki dwusuwowe opanowały wszystkie trzy klasy pojemnościowe.  Niestety w chwili obecnej (2016r) w wyścigach serii MotoGP nie spotkamy już maszyn dwusuwowych - zastąpiły je motocykle wyposażone w silniki czterosuwowe - oczywiście, ze zwiększoną, w stosunku do poprzedników, pojemnością, i tak:

  • MotoGP (wcześniej GP500) - w 2002 roku obok konstrukcji dwusuwowych o pojemności 500cc dopuszczono do startów czterosuwy o pojemności 990cc, praktycznie dwukrotny "bonus" pojemności spowodował iż od 2003 roku w tej klasie startują wyłącznie motocykle z silnikami czterosuwowymi. Obecnie są to motocykle o pojemności 1000cc;
  • Moto2 (wcześniej GP250) - w 2010 roku silniki dwusuwowe o pojemności 250cc zostały zastąpione czterosuwami mającymi 600cc poj
    emności;
  • Moto3 (wcześniej GP125) - w 2012 roku motocykle dwusuwowe o pojemności 125cc zastąpiły konstrukcje czterosuwowe o pojemności 250cc;

powyższe zestawienie dość jasno obrazuje "efektywność" oraz możliwości dwusuwów.